Weekje stage en super vet sportief weekend! - Reisverslag uit Kayunga, Oeganda van Ylke Emons - WaarBenJij.nu Weekje stage en super vet sportief weekend! - Reisverslag uit Kayunga, Oeganda van Ylke Emons - WaarBenJij.nu

Weekje stage en super vet sportief weekend!

Blijf op de hoogte en volg Ylke

08 Juni 2015 | Oeganda, Kayunga

Jaa jaa een weekje stage zit er alweer op. Lekker lessen gegeven! Woensdag waren we een dagje vrij vanwege een nationale dag: Martelaarsdag. Een dagje vrij wat betekende even lekker huiselijk wezen. Was wegwerken, boodschappen doen en gerelaxt.

En jaaa toen kwam ons fantastische weekend! Waar ik op dit moment veel liever over vertel hahaha

Zaterdag
5.00u wakker geworden. Dat is vroeggg… We zijn opgehaald door Moses en Walter. Op naar Nalubula rafting in Jinja. Moses ging met ons mee raften, Walter niet.

We waren aan het varen over de Nijl. Vanwege een dam zijn er op dat gedeelte geen krokodillen of mijlpaarden te zien. Er waren 8 rapids water. Super super vet! Ze waren namelijk aardig snel en hoog. Echte raftingwerk. Het was level 5 of 4 dacht ik. Eentje was zelfs 6, hier liepen we langs omdat dat voor gevorderden was. Nadat we er vijf hadden gehad aten we lunch. Erg lekker: wrap, pastasalade, cake, ananas en meloen. Prachtig uitzicht! De hele ochtend was het warm. Alleen regen tijdens de lunch, maar wij zaten op de bult (hoog) en onder een afdakje (droog). Goede timing dus!

We vervolgenden onze weg. Het was kouder aangezien de zon weg was. Ook hoorden we onweer en zagen we de bliksem. Alleen wij hebben wij er verder niks van gemerkt.

Rapid 6, dacht ik. Ylke is uit de boot in de stroming van de waterval gevallen. Ook een ander iemand en Rebecca. De andere was snel weer terug in de boot. Ik heb de stroming zonder boot voltooid. Het was een beetje eng, vooral wanneer je onder water werd getrokken. Maar daarnaast ook gaaf! Ik bleef gewoon kalm. Toen ik op de boot zat, zag ik dat Rebecca ook eruit was. Ze was aan het hangen bij een safety kayak. Alles is goed gegaan!

Dan, volgens mij nummer 7 of 8, hadden we een geweldig gave ervaring! We did a full 3600 spin. We zaten als het ware tussen twee golven vast, waardoor de boot 360 graden heeft gedraaid. Ook de gids zei dat het niet vaak gebeurt. Hij dacht dat we zouden gaan ‘flip over’, dus met de boot op de kop. Maar dat gebeurde niet. We bleven allen in de boot. Our team deserved a peddle high five! 

Op gedeeltes met vlak water mochten we uit de boot en zwemmen. Het water was lekker warm. Ik heb koprollen voor- en achterwaarts gedaan met de lifejacket. Ik heb met volle teugen genoten van deze oh zo rustig boottochtje!

Toen gingen we in de aanhanger terug. Al staande op de banken. Vasthouden aan de railing om niet te vallen door de hobbels. Was een gezellig ritje!

Zondag
Elisabeth (Duitser die we gisteravond hebben ontmoet) heeft ons vandaag vergezeld. Om acht uur (voor het ontbijt) zijn we naar ‘The Source of the Nile’ gegaan. Een hele mooie omgeving. Maar het was anders dan verwacht. Het gaat van Lake Victoria over in de Nijl. Je ziet laag water met daarbij een bord. Ook zie je een aantal bubbels.

Vervolgens hebben we in Jinja ontbijt gehad. Ik zag op het menu… Maple Syrup! Dus kon het niet laten om voor pancakes met maple syrup te kiezen. Tijdens het ontbijt is Moses terug naar huis gegaan.

Toen gingen we naar Mabira forest voor zipline. De eerste boom was 18 meter hoog, die we in moesten klimmen. Rebecca ging als eerste. Ze deed het aardig snel! Ze durfde eigenlijk helemaal niet, maar heeft het volbracht! Het gaf mij een enorme kick toen ik boven was. Vervolgens zes keer de zipline gebruikt. Het was erg hoog, maar zooooo gaaf! Ik heb er echt van genoten. Handen los en hangen maar. Ze zeiden telkens dat ik goed kon landen. Tussendoor ben ik ook gaan draaien. Alleen de laatste twee ziplines waren over klein stukje water. De laatste ging jammer genoeg heel sloom, want we werden tegen gehouden door de begeleider. Eigenlijk maar beter ook, anders knalden we keihard tegen een boom.

Na dat gedaan te hebben, hadden we nog wat energie over. Dus zijn we een langere forest walk van 40 minuten erachteraan gaan doen. We zagen de Griffin Falls.

Eenmaal terug hadden we hele erge honger. Genoten van bananen, ananas en avocado terwijl we wachtten op het slachten van de kip voor op de BBQ. Dat hoefde ik niet echt te zien. Wel had Walter de kip heel goed bereid! Smaakte heerlijk! Toen zijn we op weg naar huis gegaan.

  • 08 Juni 2015 - 22:36

    Mama:

    Als ik het goed begrijp was jouw Martelaarsdag dus op zaterdag. En je vond het nog leuk ook. Weten we dat ook weer als je thuis komt: gewoon martelen die dame, vind ze leuk!
    Geniet maar lekker!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ylke

Actief sinds 16 Okt. 2014
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 6363

Voorgaande reizen:

20 April 2015 - 20 Juli 2015

Stichting Bondekoschool

Landen bezocht: