Nog een maand te gaan - Reisverslag uit Kayunga, Oeganda van Ylke Emons - WaarBenJij.nu Nog een maand te gaan - Reisverslag uit Kayunga, Oeganda van Ylke Emons - WaarBenJij.nu

Nog een maand te gaan

Blijf op de hoogte en volg Ylke

12 Juli 2015 | Oeganda, Kayunga

Jaa jaa dat was alweer een tijd geleden. Ongeveer een maand.. het leventje hier is inmiddels redelijk normaal en gewoon voor mij geworden. Mijn woordenboek Luganda 5,5 pagina!
Ik geef regelmatig lessen in P2. Ik heb al een aardig goede band met de kinderen opgebouwd. Weet nu al dat ik ze ga missen als ik straks weg ben! Ook in P3 krijg ik een steeds beter band met de kids. Dat komt vooral door de Aflatoun lessen. Daar geniet ik heel erg van! En ook de kinderen.. Als ik op donderdagochtend binnen kom staat er al een brede glimlach op de gezichten.

Ook het eten wordt van een beetje eentonig naar steeds gevarieerder. In de supermarkt in Kampala weten we al aardig de weg. We komen steeds weer wat nieuws tegen haha Nederlandse koekjes! Cheesedippers uit Nederland. Ook leuk is om te zien hoe de supermarkt in ons dorpje Kayunga groeit. Ze zijn erg blij met ons als klanten zeiden ze al haha Ze hebben zo maar laatst een koeling, een diepvries en een kassa erbij. Ook het assortiment groeit aardig. Wie weet dat we aan het eind van de rit niet eens naar Kampala moeten voor meer variatie xd

Laatst had de bovenbouw schoolsportwedstrijden. Het was erg leuk om eens een dagje in de met ze mee te gaan. Ja ja de hele dag worden aangemoedigd door twee muzungu’s bij korfbal en voetbal! En ze hebben het heel goed gedaan!

Voor de rest is het lastig om nieuwe dingen te vertellen omdat het redelijk normaal is geworden zoals ik al zei.. We hebben nog ongeveer een maand te gaan. De tijd gaat zoooo snel! De weken vliegen voorbij. Voor ik het weet ben ik alweer terug in Nederland. Daar wil ik voorlopig nog niet echt over nadenken. Al komt die tijd nu wel heel snel dichterbij. Dus nog maar even met volle teugen genieten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ylke

Actief sinds 16 Okt. 2014
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 6375

Voorgaande reizen:

20 April 2015 - 20 Juli 2015

Stichting Bondekoschool

Landen bezocht: